ebbakristinapersson

Ilska, sorg, glädje, melankoli, rädsla och så vidare.. - Allt i en människas inre som ibland behöver komma ut.

Kattmorsan

Kategori: Allmänt

Dålig catmamadag: 
Sista vaccinationen för den räddaste katten i världshistorien ägde rum idag. Satt som en trött och gnällig småbarnsmorsa på golvet och bad med alla läten jag kunde att damen som aldrig blinkar(!) pga rädsla, på andra sidan rummet skulle maka sig åtminstone så pass nära buren att jag kunde haffa henne. Gick inte. Kände tårar av frustration i halsen och gnydde "snälla" medan hon retsamt istället tog några steg i sidled. Höll på med denna maktkamp ett tag, innan bästa faster slängde sig likt ett barn över godis mot henne, vilket gjorde att damen i fråga pga panik åkte runt i en cirkel och samtidigt kissade.
Just nu: Ligger bredvid mig och vi låtsas båda två som att ingenting hänt. Men när jag tittar ner kan jag inte annat än få hjärtsmält när jag tänker på att hon är en sådan ångestriden/traumatiserad liten varelse 💛 

Kommentera inlägget här: